HTML

Gaborchi

"Kitartás Jerzy, átutazók vagyunk." (T.) Egy turista megállt egy eldugott-elhagyatott hegyi faluban. A bolt előtt egy öregember ült, megszólította: -Bátyám, modja, van valami nevezetessége ennek a falunak? -Én azt nem tudom. Csak azt tudom, hogy ez itt a világ közepe. Ha innen elindul, bárhová eljuthat.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

2007.09.11. 11:24 Gaborchi

Jungfrau Marathon (impressziók)

Még túl friss az élmény, hogy kerek mondatokban megfogalmazhassam.
Egy kicsit valószínűtlennek tűnik: Évekig álmodoztam róla, aztán pénteken odaautózam, szombaton lefutottam, vasárnap hazakocsikáztam, keresztül az Alpeseken, vidáman.

You are all winners - állt a transzparensen valamelyik faluban. Ez azokra is vonatkozik, akik szurkoltak nekünk, köszi ezúton is.

Az időjárás kegyes volt, bár a holland srác a kempingben panaszkodott az erős napsütésre, engem nem zavart.

A fő nehézség? Hogy nem tudtam, mi vár ránk. Nem tudtam, el merjem-e hinni, hogy sikerülni fog. Végül úgy döntöttem, hogy ha nem hiszem el, biztosan nem fog. És valóban, igazán sehol sem éreztem, hogy nem fog menni. Azt hiszem, ez a megingathatatlan magabiztosság vitt a célig. Mert a lábaim néha nem akartak. Meg az a 20 év, amióta futok.

A svejci rezesbanda és kolompzenekar szub(?)kultúra tarka változatossággal képviseltette magát végig az úton. Mégis akire igazán emlékszem, a bácsika Lauterbrunnen utolsó háza előtt, békésen tangóharmonikázott a padon, és mosolyogva biccentett minden futónak. Meg a mixerkocsi sofőrje, aki sokszáz méteres sziklafalak között bömböltette a kamionkürtöt, percekig visszhangozva. Az arcán gyermeki lelkesedés - lehet, hogy ugyanezért hétköznap várfogságra ítélik, kurtavasban.

Az elegáns angolok az interlakeni Grand Hotelben, akik villásreggelijük mellől sétáltak ki a járdára megtapsolni a rajtot, a patikusok, pincérek, skatulyából kihúzott Patek Philippe árusok, rendőrök, tüzoltók, szerintem Interlaken teljes lakossága tapsolt és kereplőzött és kiabált és énekelt - hát lehettek kétségeim?

Hogy a Rejtő tollára kívánkozó nevű Zweilütschinen és Gsteigwiler falvakról ne is beszéljünk... Szinte vártam, mikor érünk be Schwacht bei Zwüngli am See-be (mely köztudottan arról nevezetes, hogy már két ipartestületi elnököt adott az országnak).

Idén ez a rendezvény volt a 4. Hosszútávú Hegyifutó Világbajnokság. Vagyis jelenleg egy világbajnoki 3144. helyezéssel büszkélkedhetek, korosztályosan 969. A világbajnok a 2003as győztes, pályacsúcstartó Jonathan Wyatt Új-Zélandról,  a nőknél Anita Hakenstad Evertsen Norvégiából. És ne felejtsük el: A tavalyi női győztes honfitársunk, Staicu Simona!

6 komment

Címkék: sport futás svájc marathon jungfrau rezesbanda szurkoló


A bejegyzés trackback címe:

https://gaborchi.blog.hu/api/trackback/id/tr39162508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pick Róbert · http://www.muzsikus.hu 2007.09.11. 13:19:03

Szeretném, hogy aki olvassa a "Jungfrau-élményeket" értse, milyen teljesítményt ért el Gaborchi:
ezért feltettem a honlapunkra a "futópálya" profilját. www.muzsikus.hu/jungfrau.html
Nézzétek a magasság-számokat, őrület...
Gratulálok ismételten.
Picksi

Gaborchi · http://gaborchi.blog.hu/ 2007.09.11. 13:23:56

Ne felejtsük el, hogy több ezren jobb eredményt értek el nálam, külön kiemelném a svejci Yven Gobet bácsit, aki az eredménylista szerint 1927-es évjárat (!!) és két órával előttem ért be. A gratuláció őket is illeti!

G.

Gaborchi · http://gaborchi.blog.hu/ 2007.09.11. 13:33:00

A pályaprofil egyébként nem sokat mond. Képzeljük el úgy, hogy 26km után meg kell mászni a Tátra valamelyik komoly csúcsát (pl. Rysi, Kriván), a Csorbatótól indulva. (és ha ezt előre tudom, lehet, hogy itthon maradok :-) )

Alan01 2007.09.12. 09:03:59

Szívből gratulálok! Tekintettel arra, hogy nyáron bejártam a felső szakaszt, sejtettem, hogy mi vár Rád pozitív és negatív értelemben is. Nagyon örülök, hogy remekül bírtad! A pozitív élményekből adjál még! A negatívot jövőre lehet, hogy én is megpróbálom.
Írj még! Tudom, hogy Neked is jó, ha írás közben rendezgeted ezt a sok nagyszerű élményt, nekünk pedig tanulságos.
Jó lenne szervezni egy közös futást!
Alan

Gaborchi · http://gaborchi.blog.hu/ 2007.09.12. 12:42:05

Alan, ez egy óriási buli, ne hagyd ki! Szerintem az nem negatív élmény, hogy fájtak különböző testrészeim, az normális ilyenkor. Ezen kívül minden más pozitív!!! Ha tehetem, jövőre ott leszek.

Janos 2007.09.12. 21:42:33

Gratulálok! Büszke is vagyok rád! Lesz mit mesélni az unokáknak. Még sok-sok ilyen pozitív élményt kívánok!
süti beállítások módosítása